Visit silkeborg | Case

Danmarks outdoor-hovedstad på landkortet

Silkeborg har masser at byde på for naturelskere, outdoor-freaks og alle, som bare gerne vil bo eller besøge et dejligt sted. Det satte 727 ord og billeder på i ny brandingkampagne for VisitSilkeborg.

SITUATION

Er der noget, Silkeborg er rig på, så er det oplevelser. Byen er omgivet af Danmarks vel nok smukkeste natur. Det betyder blandt andet, at byen som en af de få i landet kan brande sig på de helt unikke naturoplevelser, som nærmest ligger lige uden for døren. Faktisk er der i Silkeborg intet sted, hvor der er længere en 500 meter til naturen. Opgaven for 727 har været at skabe en branding for byen i forhold til både turisme og tilflytning.

Løsning

727 har skabt konceptet Silkeborg Unlimited, hvor Silkeborg brander sig som ”Danmarks Outdoor Hovedstad”. Logoet bruges af alle interessenter i Silkeborg og er nu en integreret del af alt brandingmateriale, som kommer fra byen. Dermed er Søhøjlandets største by eftertrykkeligt kommet på kommunikationslandkortet. 727 har desuden udviklet en ambitiøs brandingfilm samt en række mindre webfilm, som skildrer den nære natur og de fantastiske naturoplevelser, du kan få som besøgende eller tilflytter i Silkeborg. Kodeordene for designet er er natur, oplevelser, glæde og højt til loftet og gennemsyrer al kommunikation fra VisitSilkeborg.

RESULTAT

Brandingfilmen havde stor effekt på Facebook med over 64.000 visninger i løbet af de første par dage. Silkeborg skal være kendt som Danmarks Outdoor hovedstad inden 2022, men allerede nu har kampagnen skabt masser af omtale i landets medier.

Ydelser

  • Grafisk design
  • Film
Tom Elert Strategic Director
Silkeborg Unlimited Danmarks outdoor hovedstad

“Det arbejde, som 727 har leveret i forbindelse med både filmarbejde og logodesign har været med til at skabe sammenhæng og stærk brandingværdi for Silkeborg som Danmarks Outdoor Hovedstad. Særligt synes jeg vi fik en fantastisk film, hvor intet var overladt til tilfældighederne. Vi har været rigtig glade for samarbejdet, og 727 har været dygtige til at give vores vision liv og kant.”

Liselotte Nis-Hanssen, turistchef, VisitSilkeborg

Billede af tegninger
Ørneshow Silkeborg - Mærk suset
Silkeborg Unlimited

Andre cases