Top Attraktioner | Case

Det skal være en oplevelse i sig selv at læse om turistattraktioner

En god turistbrochure handler om at informere – men lige så vigtigt er det, at den underholder, inspirerer og frister. Top Attraktioner udgiver en ny brochure hver sæson, og for 2020 har man ønsket for alvor at skille sig ud på brochurehylden med et nyt og spændende design. 

SITUATION

Top Attraktioner er en sammenslutning af 25 af de største og bedste turistattraktioner i Danmark. Hver sæson udgiver Top Attraktioner en brochure, hvori man kan læse om alle 25 forlystelsesparker, museer, dyreparker/zoos og akvarier med lokationer i hele Danmark. Holdet bag Top Attraktioner henvendte sig til 727, fordi man ønskede et nyt design. Brochuren skulle have et nyt layout og udtryk for at blive mere iøjnefaldende, moderne og enkel.

LØSNING

727 har designet en ny brochure, en ny hjemmeside og en ny plakat. Eftersom produktet handler om at underholde, har ønsket fra 727 også været at underholde i designet – det skulle være en oplevelse at læse om Top Attraktioner. Løsningen er derfor blevet et farverigt og legende univers, der taler mere til børn og barnlige sjæle. Brochuren gik fra at være separat tekst og billeder om de forskellige attraktioner, til at vi har samlet alle attraktionerne i ét fælles univers forenet på ét stort folde-ud kort. Derved har vi skabt en rød tråd mellem attraktionerne og lavet et indbydende, legende og glad univers, der skiller sig ud.

Den nye hjemmeside er designet i samme stil med samme udtryk og er mobiloptimeret og derfor mere forbrugervendt. Plakaten er ligeledes designet efter samme skabelon og hænger ude i de 25 attraktioner. Både brochuren og plakaten har en QR-kode, som leder ind på hjemmesiden.

RESULTAT

En sammenhængende identitet, der er er moderne og tidsvarede, og som adskiller Top Attraktioner fra de andre oplevelser.

Ydelser

  • Website
  • Brochure
  • Plakat
Signe Horsholt Marketing Consultant
Topattraktioner case
Topattraktioner case
Topattraktioner case

Andre cases