Marcus | Case

God stil gør en forskel

Tøjkæden Marcus fik i 2018 en makeover af de store. Kædens nye payoff ”Style Matters” differentierer sammen med et legende og farverigt grafisk univers  Marcus i en branche, hvor næsten alle ligner hinanden.

Happy Freakin´ Birthday To Us
Marcus Style matters

Situation

Tøjkæden Marcus skulle have støvet brandet af for at bevare og udbygge positionen på et yderst konkurrencepræget marked med mange stærke aktører. Samtidig skulle der gøres op med de klassiske tilbudsaviser og lægges en effektiv strategi i forhold til kommunikation på sociale medier og content marketing samt en e-handelsløsning. 

Løsning

I tøjbranchen er der en tendens til, at alle nærmest ligner hinanden, så den komplette rebranding af kæden var en enestående mulighed for at introducere forbrugerne for et ”nyt ” Marcus. En 100% digital strategi og lanceringen af webshop sammenholdt med en ny visuel identitet og et stærkt kernebudskab – ”Style matters” – har fuldendt forandringen. Løsningen er et legende og farverigt kommunikationsunivers, som hele tiden byder på overraskelser og bedre oplevelser – både online og i butikken.

ResultAT

Genåbningskampagnen resulterede i et overvældende antal besøgende i butikken, masser af omtale i lokale medier, en rigtig fornuftig omsætning i webshoppen samt stor entusiasme internt i organisationen. 

Ydelser

  • Grafisk design
  • Content
  • Branding
  • Film

I samarbejde med

ADHOST
digital strategi
KLEAN
website, content

Signe Horsholt Project Manager / SoMe Manager
Billede af Marcus materiale

“Det har været vigtigt for os at få støvet brandet af og få øget vores synlighed markant. Konkurrencen inden for herretøjsbranchen er knivskarp, og det har været vigtigt for os at finde en helt unik stil, der ikke ligner noget andet. Her har 727 været en virkelig god og inspirerende sparringspartner, som har forstået branchen og vores egen situation.”

Jørgen Wisborg, konceptchef, Marcus

Billede af billboard

Andre cases