Landbrug og fødevarer | Case

Naturens egen vitaminpille blev endnu mere spiselig

Æg er dejligt og sundt, men de seneste år har den ovale spise haft lidt af et imageproblem. 727 har sammen med Landbrug & Fødevarer samt Danske Æg sat sig for at slå et slag for ægget.

SITUATION

Der har de seneste år været en vis kolesterolforskrækkelse blandt danskerne, og her har æg været en af de store skurke. Det skulle der laves om på, fordi æg er en vigtig, supersund og velsmagende råvare, som ikke kan erstattes i kosten af noget andet. Æg indeholder faktisk alle mineraler og vitaminer med undtagelse af C-vitamin, som kyllingen selv danner. Opgaven for 727 var at skabe en kampagne, der kunne rykke ved danskernes fejlagtige fordomme og styrke æggets position i de danske køkkener.

Løsning

Sammen med Landbrug & Fødevarer og brancheorganisationen Danske Æg skabte 727 en stramt segmenteret kampagne med film, print og opskrifter henvendt til meningsdannere, undervisere og interessenter.

RESULTat

Kampagnen, som med budskabet ”naturens egen vitaminpille” blev en stor succes. I dag har æg et markant bedre image i dagens Danmark, hvilket kan ses i forhold til både salg og øget anvendelse – faktisk spiser danskerne i dag flere æg end nogensinde!

Ydelser

  • Grafisk design
  • Film
  • Content

I samarbejde med

ADHOST
digital strategi

Tom Elert Strategic Director
Æg er en god ven af vegetarer
Grønkålstatart på groft rugbrød
Billede af spis solen poster
Billede af æggebakke

Andre cases