Fødevarestyrelsen | Case

Det økologiske Spisemærke fejrer jubilæum med 727

Danmark er verdensmester i økologi, når det handler om at købe økologi hjem til køkkenet. Men hvad så, når vi spiser ude? Ny kampagne skal styrke det Økologiske Spisemærke til spisesteder.

SITUATION

Det Økologiske Spisemærke er en gratis statskontrolleret mærkningsordning for spisesteder. Det Økologiske Spisemærke viser, hvor stor en del af de indkøbte føde- og drikkevarer på spisestedet, der er økologiske. Mærket varetages af Fødevarestyrelsen.

løsning

I forbindelse med mærkningens 10 års jubilæum fik 727 opgaven at skabe en ny visuel, digital og outdoor kampagne med målet at skabe opmærksomhed om mærket blandt forbrugerne – samt at få endnu flere til at downloade spisemærkets app. Derudover skulle der også laves en kampagne målrettet de madprofessionelle, så endnu flere spisesteder i fremtiden vil ansøge om at få mærket.

RESULTat

En kampagne inspireret af klassisk dansk plakatkunst. Indsatsen er en kombination af et digitalt samt et outdoor spor, men der er også udviklet nye elementer til spisestederne, der har fået mærkningen. Omdrejningspunktet vil dog være den digitale tilstedeværelse, der vil blive forstærket gennem en række nye film samt en influencer-kampagne.

Ydelser

  • Grafisk design
  • Branding
  • Film
  • SEO/SEM
  • Webbannere

 

Tom Elert Strategic Director
Fødevarestyrelsen plakat
Fødevarestyrelsen rollup Case
Fødevarestyrelsen Postcard Case
Fødevarestyrelsen labels Case

Andre cases