EUROMASTER | Case

“Vejen frem” – ny kernefortælling, film og salgsværktøjer for Euromaster

Det forpligter at være en Michelin ejet virksomhed, som Euromaster er. 727 har taget arbejdshandskerne på med det formål at styrke Euromasters profileringen mod deres kernekompetence, erhvervskunderne, samt udvikle en ny kampagne af rekrutteringsfilm så fremtidens generation af dækspecialister er sikret.

SITUATION

Euromaster er erhvervslivets førende, professionelle servicepartner og er specialist i at sende biler, vogne og lastbiler afsted på de rigtige dæk, med det rigtige mønster og det rigtige dæktryk til den rigtige pris. Men at være ejet af et internationalt superbrand som Michelin forpligter. Derfor besluttede ledelsen i Danmark, at profilen skulle være skarpere, og at markedsføringen skulle målrettes BtB markedet med henblik på at opnå en fair share af dette marked.

LØSNING

Målsætningen for denne brandingopgave har været at skabe en ny kernefortælling samt levere en enkel og præcis værdiafklaring, så Euromasters kunder og ansatte ikke er i tvivl om, hvem Euromaster er: verdens bedste dæk. Løsningen er blevet kernefortællingen ”Vejen frem”, tre rekrutteringsfilm og brandfilmen om EUROMASTER, der er 100% ejet af Michelin – som var de første i verden til at tage patent på dæk.

RESULTAT

Resultatet er en ny markedsføringsplatform omfattende en ny kernefortælling, en brandfilm, en ny digital strategi og salgsværktøjer, der tydeligt baner vejen til potentielle BtB kunder på det danske marked. Dertil en ny kampagne af rekrutteringsfilm som fremover gør det nemt at rekruttere de helt rigtige medarbejdere til Euromaster.

Ydelser

  • Kernefortælling
  • Film
  • Branding
  • Rekrutteringskampagner
  • Grafisk design
  • Salgsværktøjer

 

Tom Elert Strategic Director
Frames til EUROMASTER film tegnet af Michael Juul
EUROMASTER Moviebook til rekrutering

Afbilledet er storyboards udviklet af 727 samt video booklet som er EUROMASTER konsulenternes værktøj, når nye forretningsforbindelser skal udvikles.

ANDRE CASES