ALDI | CASE

Hver dag endnu bedre økologi

ALDI gør det rigtig godt, når det handler om at give danskerne bedre og billigere økologiske varer.    Også når det handler om at udvikle deres egne produktserier.

Billede af økologiske vare

Situation

I takt med det øgede fokus på økologiske produkter i ALDI var det 727’s opgave at redesigne ØKOLIVET, som er ALDIS eget brand med økologiske varer. Økologi er et vigtigt fokusområde for ALDI, som de senere år er blevet belønnet for det målrettede arbejde med at give danskerne flere billige økologiske produkter med i indkøbskurven. Eksempelvis er ALDI blevet kåret som billigst på økologi af Politikens pristjek, og serien ØKOLIVET er en vigtig del af denne satsning på bedre og billigere økologi i den danske detailbranche.

Løsning

Nyt logo, visuel identitet samt payoffet ”dit naturlige valg”. Emballagerne er visuelt attraktive og fremstår med sarte farver og stringent design som et spændende alternativ til de konkurrerende kæders økologiske private brands. Serien består af både økologiske og veganske produkter.

Resultat

Et friskere, mere minimalistisk look, som er tilpasset den nordiske forbruger. Det har været vigtigt at skabe en identitet, som har et markant dansk islæt, da ALDI er i gang med en stor indsats i forhold til at blive danskernes foretrukne discountsupermarked.

Ydelser

  • Emballage
  • Branding
  • Private label
  • Private brand
Tom Elert Strategic Director
Billede af Marmelade og andre økologiske produkter
Billede af Bog
Billede af Øko Livet Logo
Billede af appelsinjuice

ANDRE CASES